Jaarritme
Bij ons op school bieden we je structuur in de vorm van een vast jaarritme. In dat ritme zijn er momenten waarop je samen met de mentor in gesprek bent over leren.
Een jaar bestaat uit 4 periodes. Iedere periode start met je leerdoelen. Daarmee ga je aan het werk. Tussendoor kijk je samen met je docent of je de leerdoelen al beheerst. Aan het einde van de periode is er een maatwerkweek. Dan heb je lessen in de ochtend en is er in de middag ruimte om extra lessen te volgen die voor jou belangrijk zijn. Zo ben je zo goed mogelijk voorbereid op de slotweek waarin je de leerdoelen afsluit.
Het is ook belangrijk om achteraf te kijken wat je al goed deed en wat je volgende keer kunt verbeteren. Daarom is er na de slotweek nog een evaluatieweek. We maken daarin tijd voor je vrij om samen met je docenten te reflecteren en een plan te maken. Zo leer je steeds meer over jezelf en je talenten.
LEERPLEIN
Op Gaudí vind je 3 leerpleinen met daaromheen leslokalen. Soms mag je tijdens de les zelfstandig of in een groepje op het leerplein aan de slag waar een onderwijsassistent hulp biedt. Zo kan er gedifferentieerd worden.
BEGELEIDING
Als je naast het maatwerk wat extra hulp nodig hebt, is er de huiswerkklas en begeleiding vanuit ons ondersteuningsteam. Je mentor is je persoonlijke coach. Samen bepalen jullie doelen en maken jullie een plan om die te bereiken. Driemaal per jaar komen jij, je ouders en de mentor samen om te reflecteren en doelen bij te stellen.
Bij ons op school
- Is het belangrijk dat jij je thuis voelt en dat het veilig en gezellig is.
- Is er ruimte voor maatwerk, extra ondersteuning en extra uitdaging.
- Krijg je als extra's: sova-training, kunstlessen, ict-les, extra Nederlands en rekenen, Technologie & Toepassing (leerjaar 2) en maatschappijleer.
- Ontdek jij jouw talenten en valkuilen.
- Praat je regelmatig met je mentor en ouders