Onze leerlingen leren hoofdzakelijk door te ervaren. En dat doen ze met plezier.
Onze vindingrijke benadering zorgt ervoor dat we met de juiste aanpak komen om leerlingen en medewerkers te laten groeien. Met die benadering leren we leerlingen tot een bedachtzame uitwerking te komen. Dat is soms even bikkelen. Maar we doen het samen.
We bieden alle mogelijkheden voor een goed toekomstperspectief.
Wij bieden twee verschillende niveaus aan: basis of kader.
In de eerste twee leerjaren volg je vakken op verschillende niveaus. We kijken goed naar welk niveau haalbaar is. Aan het einde van het tweede leerjaar bepalen we of je in de bovenbouw op basis-niveau of kader-niveau verder gaat.
Presteer je goed voor een bepaald vak dan mag je dit vak, waar dit wettelijk is toegestaan, op een hoger niveau volgen en afsluiten. Als je in groep 8 al weet dat je later een technisch beroep wilt uitoefenen, kun je in leerjaar 1 direct starten in het Vakcollege Techniek. Je krijgt dan veel technische vakken en maakt kennis met technische beroepen. Ook kun je in leerjaar 1 starten in de sportklas of in de horecaklas.
Kiezen
Het maken van een keuze leidt tot motivatie. Het zorgt ervoor dat je je er 100% voor inzet. Voor onze leerlingen is dit soms best spannend. Daarom willen we als school ondersteuning bieden bij het maken van deze keuzes en zorgen we ervoor dat iedereen zijn/haar talenten en interesses kan ontdekken.
Natuurlijk maakt niet iedereen direct de voor hem/haar beste keuze. Dat is niet erg, want daar leren we van.
Gelukkig bieden we in deze situaties voldoende alternatieven.
Alle leerlingen werken in de bovenbouw (klas 3 en 4) in een profiel:
1. Horeca, Bakkerij en Recreatie
2. Zorg en Welzijn
3. Economie en Ondernemen
4. Bouwen, Wonen en Interieur
5. Produceren, Installeren en Energie