Groep 8 brochure 2023-2024 Tabor College Oscar Romero

Informatie voor ouders Zelfstandig werken Alle leerlingen in de brugklassen werken met een iPad, die via school te koop is. Op de iPad kunnen de leerlingen allerlei praktische zaken vinden zoals huiswerk, rooster, toetsen, digitale lesmateriaal en cijfers. Met behulp van de iPad kunnen docenten makkelijk differentiëren met basisstof, maar vooral ook met herhalings-, verrijkings- en/of verdiepingsstof. Binnen de school willen we de iPad zo instellen dat er alleen apps en programma’s gebruikt kunnen worden die nuttig zijn in de lessen. Buiten school kan er veel meer, maar ook daar heeft u als ouder invloed op. Bij problemen met de iPad kunnen leerlingen in de pauze terecht bij de iHelp-balie. Daar worden ze geholpen door onze systeembeheerders. Zij lossen de meeste problemen meteen op. Als dat niet direct lukt, dan krijgt de leerling tijdelijk een andere iPad te leen. Mentor Iedere klas heeft een mentor, een docent die lesgeeft aan de klas in zijn of haar vak en daarnaast een mentorles geeft. In de mentorles leren de leerlingen leren, huiswerk aanpakken, roosters lezen en kunnen ze terecht voor allerlei vragen. De mentor heeft ook tijd voor individuele gesprekken met alle kinderen in de klas en kent de leerlingen snel. Voor u als ouder is de mentor degene waar u het meeste contact mee zult hebben vanuit school. De mentor werkt samen met de KIC docent om de groep zo goed mogelijk te begeleiden. Michiel Berkhout: brugklasmentor te zijn omdat je leer lingen echt helpt bij het ontdekken wat een middelbare school is. 13 KIJK OOK ONLINE! Wil je nog veel meer weten over de aanschaf en het gebruik van de iPad? Scan dan deze QR-code voor de info op onze website. Daarnaast is de school in teams verdeeld, met elk een teamleider. Mentor, teamleider en het ondersteuningsteam werken samen zodat leerlingen de begeleiding krijgen die er nodig is. Zowel in de klas als daarbuiten. Het is leuk om mentor te zijn omdat je leer-

RkJQdWJsaXNoZXIy NTI4Ng==